lørdag 4. september 2010

Husker du Fruit of the loom?

I går gikk jeg forbi et skilt med reklame for Fruit of the loom hettegenser til 299. Visste ikke at slike gensere fortsatt produseres. Det vekket gode minner fra 90-tallet. Jeg husker da jeg kjøpte min første Fruit of the loom genser. Jeg hadde spart ukelønna i 3 måneder. Genseren var svart med deilig mykt stoff, og den fine, avgjørende fruktlogoen øverst til høyre . Jeg følte meg så kul i den genseren. Trengte bare den. Gikk med den en uke av gangen. Jeg vet at ikke alt var bedre før, men en ting tror jeg var bedre; vi gledet oss over innkjøp av nye ting på en helt annen måte. Når man hadde spart og ventet på å kjøpe seg et klesplagg, var kjøpet virkelig noe å glede sg over. I dag kan jeg kjøpe en genser til 299 uten å merke det økonomisk, men det ville heller ikke gjort meg lykkelig.

Jeg har bestemt meg for å ikke kjøpe klær på et år. Det har noe med et fullt klesskap og klimautslipp å gjøre. Men kanskje mest av alt for at det skal bli som den gangen jeg kjøpte Fruit of the loom-genseren. Tenk så heldig jeg er som får lov å glede meg et helt år til det neste klesplagget jeg skal kjøpe.

1 kommentar:

Unknown sa...

Å, OM jeg husker Fruit of the Loom!! min var grønn og akkurat like myk, kul og dyr:) imponert over anti-shopping valget ditt. herlig å lese bloggen din. stå på!

Sunniva