mandag 20. oktober 2008

Jul, jul, strålande jul

Jeg gleder meg til jul jeg. Men jeg gleder meg til jul fordi det er litt lenge til. Det er en fin tid som kommer. Den er ikke nå. Nå er det høst. Men i butikkene er det allerede jul. En liten notis i Aftenposten; kampanjen ”Ta jula tilbake” er lagt ned. De har gitt opp kampen mot handelsstanden. Er det ikke noe poeng og kjempe da liksom? Må vi begynne med adventstid i oktober?

Jeg har bare en ting å si: hvis du våger å kjøpe den jævla julemarsipanen i oktober så er du med på å opprettholde julen som en materialistisk kjøpefest der jula mister fullstendig innhold. Og den kommer til å begynne tidligere og tidligere. Tilslutt kan vi bare droppe å ta ned julepynten. Hold deg unna marsipanen til desember. Da er den riktig nok tørr, men smaker mye mer jul!!

http://www.framtiden.no/forbruk/view-magazine.html

3 kommentarer:

Bollefisken sa...

ÅH-så-sinna ;)

anemarthe sa...

Jeg er veldig enig med deg!
Selv har jeg i årevis vært selvutnevnt president i "Foreninga mot julebrus før 1.desember." Meld dere inn folkens!

..... sa...

Hehe. Men takk og lov for at vi opplyste kan kose oss ekstra mye i desember - da blir det jo mye koseligere for oss enn for alle dem som har knasket julemarsipan og drukket Hamar-julebrus hele høsten og sikkert er lei allerede.