onsdag 18. februar 2009

Nostalgiske tanker om et tiår jeg ikke har opplevd

Etter å ha sett nøyaktig 9 episoder av ”Tilbake til 70-tallet” på NRK, fremstår dette tiåret for meg som et drømmetiår jeg gjerne skulle ha opplevd. I alle fall en måned eller to. De beste visesangerne var fortsatt unge og kjekke, folk pratet med morsom stemme, jentene gikk i fargerike kjoler (riktig nok ikke helt likestilte men på god vei), ordet ”tidsklemme” fantes ikke, folk protesterte mot det meste og demonstrasjonstog var daglig kost. I filmen Appelsinpiken foregår mye av handlingen på 70-tallet og i følge den er det fortsatt steder i Oslo som har beholdt et snev av 70-tall. Jeg kan anbefale Tøyen t-banestasjon og bakeriet på Tøyen, Teddys kafé på Grønland, 11 og 12 trikken og lesesalen på SV (Blindern). Godt noe er som det en gang var og godt at jeg lever i 2009 og kan velge meg det beste fra 70-tallet i min egen nostalgipakke

1 kommentar:

..... sa...

Å, vet du, jeg rømte enda lenger tilbake i tid her forleden og så "West side story" på stort kinolerrett. Det var så morsomt! Og særlig når publikum i salen klappet og sang med underveis, sånn helt av seg selv. Lenge leve nostalgien!